Monday, November 16, 2009

ang. inlämningsuppgift 1

Animering 1: Frame-by-frame

Det här är ett loopat filmklipp som i princip består av fem olika bilder på Bengt-Otto, min gamla seriefigur.

Animering 2: Forminterpolering

Här har jag bara ritat tre olika objekt och sen använt en funktion som heter "shape tween". Den gör så att det första objektet omformas till det andra, och sen till det tredje.

Animering 3: Bitmapsekvens

Här har jag tagit en bild på mig själv och sen gjort några smärre förändringar på olika huvuddelar och skapat olika "scener". Jag har gjort en förändring för varje scen och när dom sen spelas upp i en sekvens ser det tokigt ut.

Animering 4: Bildspel

Här har jag gjort ett bildspel. Jag har först lagt en massa olika bilder i varsitt lager i Photoshop. Sedan har jag bara infogat detta dokument i Flash och lagt till en liten effekt på varje bild som gör att dom tonas in och ut.

Animering 5: Här har jag gjort en liten figur som flyger, blinkar och räcker ut tungan. Jag har använt mig av "motion tween", vilket gör att man bara behöver tala om för Flash var man vill att figuren ska börja sin färd och var den ska avslutas. Därefter sköter Flash själva färden. Dessutom har jag ritat ut vilken väg figuren ska ta, vilket gör att det ser ut som att den nästan hoppar lite.

Animering 6: Här har jag lagt in ett ljudklipp i Flash. Därefter har jag gjort en liten animation på en figur som öppnar och stänger munnen, vilket gör att det ser ut som att den pratar. Därefter har jag manuellt talat om för Flash när denna animation ska sättas igång och när den ska stoppas, vilket ju har blivit när Hasse Alfredsson pratar. Detta för att det ska se ut som att det är den blåhuvade figuren som egentligen pratar.

No comments:

Post a Comment